Jdi na obsah Jdi na menu

CAS 20 Tatra Terrno

     15.11.2018 byl naší jednotce předán nový vůz CAS 20 Tatra Terrno od firmy THT Polička. Cisterna se zařadí do výjezdu vedle CAS 32 T148 z roku 1982.

     Vozidlo bylo vysoutěženo za 6.590.870,- s DPH. Podařilo se využít dvě dotace a to 2.500.000,- Kč z fondu zábrany škod, české kanceláře pojistitelů a 1.500.000,- Kč přispěl Jihočeský kraj. Zbylou částku 2.590.870,- Kč zaplatí město Blatná ze svého rozpočtu.

      V ceně vozu je i částečná výbava za 375.000,- Kč. Další výbava jako nové hadice, savice, proudnice, AED byla pořízena z rozpočtu jednotky.

     Vozidlo dodala firma THT Polička, která vyhrála výběrové řízení v polovině září 2018 a dle smlouvy předala za 8 týdnů 15.11.2018.

     Jedná se o podvozek Tatra Terrno R55 určený pro kompletaci s hasičskou nástavbou. Vzduchem chlazený osmiválcový motor disponuje výkonem 325kw (442k), plní emisní normu EURO 5 pomocí systému selektivní katalické redukce. Řazení je manuální čtrnáctistupňové (12+2) skrze převodovku Tatra 14TS210L s možností připojení předního pohonu včetně uzávěrky. Obě nápravy jsou osazeny kotoučovými brzdami.

     Tatra je označena jako CAS20 4000/240-S2R, veze v nerezových nádržích 4000 litrů vody, 240 litrů pěnidla, je určena pro smíšený provoz, hmotnostní třída 2 do 16.000kg a vybavena dle vyhlášky redukovaně.

     Nástavba je šestiroletová, sešroubována z hliníkových profilů a olepena plechem, jako barva vozu byla použita RAL 3024, vůz je polepen speciální folií a exponovaná místa jsou lakována. Mezi kabinou a nástavbou je umístěn osvětlovací stožár TVS02 se čtyřmi LED moduly o výkonu celkem 80W a svítivostí 29.000 lumenů. Stožár je napájen ze soustavy CAS, je dálkově ovládaný a disponuje automatickým složením do přepravní polohy po uvolnění parkovací brzdy. V přední části vozu je na podélnicích rámu uchycen lanový naviják Dragon Winch Maverick DWM 1200HD s tažnou silou 5443 kg s ochranou proti přetížení, naviják je možné ovládat přípojným kabelovým ovladačem nebo ovladačem dálkovým a je možná jeho úplná demontáž pomocí dvojice čepů. Světelná LED rampa od firmy Tesla Holomý je v přední části plně osazena 4x rohovým modulem a 6x přímým modulem, reproduktor je umístěn pod přední maskou. Ovládání výstražného světelného a zvukového zařízení je možné z místa řidiče, z dosahu velitele, přepínání tónu pomocí klaksonu, či tlačítkem nad místem velitele vozu. VRZ je doplněn podtlakovou houkačkou. Na přední masce jsou umístěny dva LED výstražné moduly, které je v případě potřeby možné úplně vypnout. Boky vozu jsou osazeny stavoznaky znázorňující hladinu vody i pěnidla.

     Pro letošní modelový rok Tatra nabídla několik změn v barvě palubní desky a okolních plastů, vnitřní část kabiny je osvětlena LED světly. Hlavní, mlhové a denní světla jsou osazeny také technologií LED. Vůz dokáže brodit klidnou vodou do 1200 mm, pro tento případ jsou použity přídavné potkávací a dálkové světlomety, které při zapnutí automaticky odpojí světla pod čárou brodění. Je upraven i nárazník, který je zaoblen a bude montován na nástupce tohoto modelu Tatra TERRA.

     V kabině vozu je umístěna analogová i digitální vozidlová radiostanice, další 4 ruční radiostanice jsou umístěny před zadní řadou sedadel spolu s držáky a svítilnami Survivor. Před sedadlem velitele byl dodán dobíjecí držák tabletu a hledáček.  V druhé řadě sedadel jsou držáky pro 4ks dýchacích přístrojů Dräger s kompozitními lahvemi, další přístroje jsou na kapotě motoru a pod zadním sedadlem. Mezi držáky DT jsou umístěny 3 náhradní tlakové láhve. Masky s náhlavním křížem a kandaháry jsou uloženy v horní polici. Před zadní řadou sedadel je v horní části hliníková police přes celou šíři kabiny, ve spodní části je uchycena páteřová deska Spencer včetně fixátoru hlavy,nohou a stahovacích popruhů. Mezi řidičem a velitelem jsou instalovány dva držáky pro zásahovou přilbu. V dosahu řidiče je umístěn display couvací kamery Dometic Waeco, která se spouští při zařazení zpětného chodu automaticky. Kamera je vodotěsná a vyhřívaná. Zadní část kabiny je vybavena LED osvětlením s možností přepnutí na noční režim s nerušivým červeným světlem, dále je vybavena, záchrannými lany, automatickým externím defibrilátorem AED a záchranářským batohem.

     Vůz je upraven pro dodatečnou montáž asanační lišty a lafetové proudnice na pochozí plošině. Zde jsou umístěny i dvě hliníkové bedny pro uložení rozměrného vybavení jakou jsou savice, sací koš atd. Na plošině je uložen i 50 litrový uzavíratelný sud a proudnice na střední pěnu AWG M4.

     Čerpací zařížení je možné spouštět i z kabiny vozu, může pracovat v nízkotlakém (2000l/min) či vysokotlakém režimu až do 50 BAR (250l/min).

     Pro jednotlivé rolety bylo navrženo výrobcem několik menších úprav a rolety jsou vybaveny:

 

Levá přední:

Elektrocentrála

Přetlakový ventilátor

2x mortorová pila

rozbrušovací pila

vysavač nebezpečného hmyzu

kanystr pro pilu a vysavač

kufr s příslušenstvím

lesnická lopatka

textilní popruhy

 

Levá střední:

6x hadice B

5x hadice C

rozdělovač

proudnice

přechody

3x koš na hadice

 

Levá zadní:

4x přepravka

bourací sekera, motykosekera

VRVN

páčidlo Hooligen

páčidlo ploché

pákové kleště

hydrantový nástavec + klíče

ejektor

2x hasící přístroj

koš na hadice

 

Zadní skříň s požárním čerpadlem:

plovoucí čerpadlo

plnící hadice B

klíče

 

Pravá přední:

kalové čerpadlo HCP Pump

kanystr na pěnidlo

osvětlovací stativ

prodlužovací kabely

výstražné kužely

skříňka s nástroji a elektronástroji

prostorová rezerva 200kg

 

Pravá střední:

3x ochranný oblek Sunit

taška s D programem

prostorová rezerva

 

Pravá zadní:

vysokotlaký naviják s hadicí Semperflex + proudnice s třmenovou pákou AWG 2130

čístící koutek pro základní očistu hasiče včetně ofukovací trysky

přetlakový ventil

sběrač

přechody

přiměšovač